Dit is het verschil tussen copywriting en contentmarketing.

Wat weet jij van contentmarketing? Contentmarketing is namelijk nauw verbonden met copywriting. Een belangrijk onderdeel wanneer je wilt dat jouw bedrijf goed gevonden. Google smult namelijk van goede en nieuwe content. En daarom willen we je graag in deze blog het belangrijk van strategische en kwalitatieve copywriting vertellen. Lees je mee?

En daarom willen we je graag in deze blog het belangrijk van strategische en kwalitatieve copywriting vertellen. Lees je mee?

Allereerst is het misschien goed om even het verschil uit te leggen tussen copy en content. Copywriting bestaat uit zowel geschreven als gesproken woorden. Dus denk aan blogs, vlogs en podcasts. Copywriting kan verschillende doeleindes hebben, zoals informatie delen maar ook het aanzetten tot actie valt hieronder.

Verspreiden van content marketing.

Contentmarketing is vooral gericht op het verspreiden van die content. Op deze manier lukt het jou om een langdurige relatie op te bouwen tussen jou en je publiek. Het is vooral gericht op de behoeftes van je klant. Wat hier onder valt?

Social media-berichten, video’s en infographics. Maar ook e-books of whitepapers vallen hieronder. Je vertelt namelijk zoveel dat het je uiteindelijk lukt om een vertrouwensband op te bouwen met de doelgroep. Voor het schrijven van goede content zijn er een aantal belangrijke punten. Waar moet je opletten?

  1. Zorg ervoor dat je titels verleiden. Ze mogen creatief zijn, maar niet te vaag worden. Je wil prikkelen, maar de lezer niet bezeren. Zorg er dus voor dat je titel de interesse wekt, helder geformuleerd en geef antwoord op een belangrijke vraag.

  2. Geef in de tekst antwoord op de vraag. Zoals we net al zeiden: je speelt met content in op de behoefte of vraag van potentiele klanten. Daarom is het belangrijk dat je de lezer ook daadwerkelijk antwoord geeft.

Anders komt hij of zij voor niets op je website. Het geeft vertrouwen wanneer je informatie weggeeft. En dat ze jou kunnen inschakelen, kun je eventueel onderaan in een call-to-action stoppen. Maak er dus niet sec een verkooppagina van.

  1. Maak gebruik van powerwoorden. Dit zijn overtuigende woorden die jouw verhaal kracht bijzetten. Het geeft het brein een impuls waardoor het bijna instinctief op een knop wil drukken. Dit zijn belangrijke powerwoorden:

  1. Gratis
  2. Nu
  3. Jij

  1. Geld
  2. Bespaar
  3. Resultaat

  1. Vertel wat de voordelen voor de lezer zijn. Voordelen noemen we ook wel de benefits. Oftewel: wat valt er voor de potentiele klant te halen? Benoem dit om vertrouwen en emoties op te wekken en om een oplossing te bieden. Het is wellicht overbodig om te zeggen: maar beloof geen gouden bergen.

Werk vanuit een contentstrategie.

Naast het volgen van wat regels en punten, is het ook belangrijk dat je werkt vanuit een goede strategie. Simpelweg teksten schrijven voor online, in de hoop dat mensen op je website komen en iets kopen of bestellen? Die tijd is natuurlijk voorbij. Verzamel een goed team om je heen van een content strateeg en eventueel een goede copywriter. Zodat jullie samen de ideeën kunnen uitwerken. Daarnaast is het ook belangrijk dat je SEO-optimalisatie correct is. Zodat hetgeen wat je plaatst niet alleen interessant is voor potentiele klanten, maar ook dat je beter vindbaar bent voor Google.

Heb jij goede ideeën voor het delen van content? Maar vind je het lastig waar je moet beginnen? Zou je graag meer willen weten over het team van BigDude media? We drinken graag een kop koffie met je om te zien waar je je mee kunnen helpen.

working-in-a-group-6224

Wij drinken koffie! Wat drink jij?

Ben jij er nog niet helemaal over uit en heb je behoefte aan een gratis adviesgesprek? Of wil je gewoon even gezellig komen kletsen? Stuur ons dan even een mailtje, dan plannen we een kennismakingsgesprek in. Uiteraard vrijblijvend.

beforenafter
  • Instagram

    Stay tuned for our latest projects

  • Think green

    Think about your environment

  • FACEBOOK

    Keep in touch & Share

  • Mail us

    info@bigdudemedia.nl