Suzanne

Ontmoet Suzanne onze marketing strateeg!

Vraag voor de grap eens aan de gemiddelde communicatiestudent wat hem ervan overtuigd heeft om voor zijn studie te kiezen. Ongetwijfeld noemt hij iets in de trant van ‘dat het zo lekker breed is’. En dat is het ook. En niet zo’n beetje ook. Misschien is het nog wel breder dan het wijnassortiment van de Albert Heijn XL. En geloof me, in dat aanbod kun je -letterlijk- verzuipen.

In de vier jaar dat ik communicatie heb gestudeerd, is er dan ook een tal aan onderwerpen onder mijn neus geschoven. Van zeer interessant tot -in mijn ogen- niet zo bijzonder. Maar voor het complete plaatje zijn deze uiteenlopende onderwerpen wel degelijk van belang. Wat in mijn ogen de belangrijkste onderwerpen zijn? Dat leg ik je als kersvers afgestudeerde student graag uit!

In de vier jaar dat ik communicatie heb gestudeerd, is er dan ook een tal aan onderwerpen onder mijn neus geschoven. Van zeer interessant tot -in mijn ogen- niet zo bijzonder. Maar voor het complete plaatje zijn deze uiteenlopende onderwerpen wel degelijk van belang. Wat in mijn ogen de belangrijkste onderwerpen zijn?

Dat leg ik je als kersvers afgestudeerde student graag uit!

Wat mij vanaf dag één aansprak binnen communicatie?

de kracht van achterliggende en diepere gedachten binnen een concept. Omdenken. Zien wat anderen niet gelijk zien. Maar zodra ze het zien, kunnen ze er niet meer omheen. En dan vergeten ze je nooit weer. In de ideale situatie creëer je een bepaalde impact die in ieders hoofd blijft hangen.

De vraag is hoe je dat voor elkaar krijgt. In mijn ogen door voor een aanpak te gaan die past bij jouw organisatie. Bij jouw merkwaarden. Bij jouw identiteit. Bij wie jij bent als ondernemer zijnde. En bovenal: passend bij hetgeen je achter wilt laten bij je doelgroep. Dat is de sleutel tot (marketingcommunicatie) succes.

Op die manier kom je dichterbij je doelgroep; vergeten ze je niet; komen ze bij je terug en sluiten ze je uiteindelijk in hun hart. Goede marketingcommunicatie betekent constant de zeilen bijzetten om een perfecte fit te vinden tussen jouw organisatie en je doelgroep.

Maar niet alleen een achterliggende en passende gedachte is van belang. Minstens zo belangrijk is een sterke uitvoering. Dat wil zeggen: kwalitatief goede foto’s, lekker bekkende teksten en een passende huisstijl die netjes in alle uitingen terug te zien is.

Vanuit Bigdudemedia zal het advies dan ook altijd zijn om hier in te investeren: want als je het doet, doe het dan goed. Natuurlijk kunnen wij niet alles, maar gelukkig hebben wij daar een fantastisch netwerk voor. Samen met deze belangrijke schakels zorgen we ervoor dat de uitvoering minstens zo vet is als de achterliggende gedachte.

Naast het volgen van wat regels en punten, is het ook belangrijk dat je werkt vanuit een goede strategie. Simpelweg teksten schrijven voor online, in de hoop dat mensen op je website komen en iets kopen of bestellen? Die tijd is natuurlijk voorbij. Verzamel een goed team om je heen van een content strateeg en eventueel een goede copywriter. Zodat jullie samen de ideeën kunnen uitwerken. Daarnaast is het ook belangrijk dat je SEO-optimalisatie correct is. Zodat hetgeen wat je plaatst niet alleen interessant is voor potentiele klanten, maar dat ook Google er van van smult

Ik schreef het al eerder, maar goede marketingcommunicatie is een combinatie van verschillende aspecten. En zoals ieder gerecht onmisbare ingrediënten heeft, heeft iedere strategie onmisbare elementen: een goed design en SEO-optimalisatie vallen daar ook onder. In mijn straatje past dat niet helemaal, maar gelukkig zijn dit de specialiteiten van onze chef Ramsey en zijn getalenteerde souschef Laura.

Benieuwd wat wij binnen onze creatieve keuken voor jou kunnen betekenen? We gaan graag eens met je om tafel om onze ingrediënten samen te brengen!

Bigdudemedia-logodesign-2019

Wij drinken koffie! Wat drink jij?

Ben jij er nog niet helemaal over uit en heb je behoefte aan een gratis adviesgesprek? Of wil je gewoon even gezellig komen kletsen? Stuur ons dan even een mailtje, dan plannen we een kennismakingsgesprek in. Uiteraard vrijblijvend.

beforenafter
  • Instagram

    Stay tuned for our latest projects

  • Think green

    Think about your environment

  • FACEBOOK

    Keep in touch & Share

  • Mail us

    info@bigdudemedia.nl